tisdag 21 september 2010

Intervaller och milpass i terräng!

Igår körde jag tusingar i regnet och blåsten. Ville känna hur det kändes med lite fart i benen. Har ju inte sprungit fort sen Tjejmilen (5/9).
Målet på att få alla sex tusingarna under 4:00 min/km lyckades jag med. Jag låg runt 3:52-3:56 genomgående och det kändes skönt. Ingen lång vila utan 60 sekunder då jag inte hade någon lust att bli mer blöt och frusen än nödvändigt.

Idag sprang jag Skatåsmilen (som faktiskt är ca 10,2 km) i kuperad terräng i underbart höstväder. Har inte sprungit denna slinga på nästan ett år, tror jag, och när jag väl kom dit insåg jag att jag varken hade klocka/GPS eller rätt skor men valde SJÄVKLART att köra ändå ;-)
Fick kolla på den stora digitala klockan som finns vid start/mål vid motionsslingorna och landade på 46 minuter. Känner att ett realistisk mål inför söndagen blir att springa på ca 45 minuter. Ska kolla med en väninna som sprungit innan för att veta lite mer om själva banan. Aborrbacken vid 5 km vet jag i alla fall, hehehe.

Dagens träning är dock inte över än (körde ju ett MBC pass imorse oxå) utan nu är det strax iväg för jogg-pass på Friskis...sen hem och vila lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar