torsdag 2 maj 2013

Läget då?

Jodå, läget är så här typ:


Känner mig så här lite uppäten och vissen. Kroppen svarar inte på något och det känns som om att jag väger 100 kilo när jag springer. Aldrig får man bara glida med. När jag nu mår bättre mentalt så vill det fysiska inte finnas där. Självklart fattar jag att det är kroppen som fått ta stryk för att jag ska må bättre mentalt. Jag förstår oxå att det kommer att plana ut och snart svarar kroppen igen. Det är bara att hänga i och träna det som går och inte pressa för mycket. Tålamod har dock aldrig varit min starkaste sida men jag jobbar på att det ska bli så. 

Idag lunchpass med bästa Johan. Stackars han som fick harva runt med en trött tant i motvinden :-P 

Nä, nu får det vara nog på klagandet! Det är ju snart helg igen! Solen skiner även om det blåser snålblåst i Götet och det finns hopp om att kanske även jag kommer att kunna skörda potatis lagom till midsommar: 


Sen fick jag de här perfekta glasen av min fina väninna: 


Nä, nu är jag nästan säker på att jag kommer att vara i god form till After-Run den 18/5. Eller vad tror ni? 

8 kommentarer:

  1. Nämen, vadnudå? Tråkigt! Det är inte så att du har någon allergi som spökar nu på våren? Järnbrist? För mycket träning? För mycket fokus på att träna andra som tar energi och som gör din egen träning "för mycket och för jobbig"??

    Oavsett orsak så hoppas jag att det släpper snart såklart!! Hoppas det går lika snabbt som det gör att köpa ny persilja ;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kombination av lite av varje tror jag men det löser sig! Snart vänder det, det vet ju du! Det viktiga är att jag inte är skadad och uppförsbackar kommer ju ibland. Kanske ska äta ännu mer persilja helt enkelt? ;-)

      Radera
  2. Tror det kommer gå bra på både tävling och after run =) Är du laddad? Jag velar ännu om Kullamannen men har fått ett så bra erbjudande så jag borde åka.... jag kör nog på samma distans som du =) fast nog tror jag vi pallar de sista km i dödens gap eller vad det hette =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att ladda/tagga när det är dags! Tills dess så ligger jag kvar lite i min grop ;-)
      Nä, Dödens Zon vet jag inte om jag vågar mig på FAST det är ju inte så många som kör den så chansen till bra placering är nog god, hmmm.

      Radera
  3. Eva Eva! Bra bild där med persiljan, jag fattar känslan. Men tur då att det är ett tag kvar till dina lopp och förhoppningsvis känns det bättre när det väl är dags. Som tur är får man ju även en dos adrenalin när det närmar sig så jag tror allt löser sig om du orkar kämpa på. Men ta det lite lugnt med kroppen, den försöker antagligen säga dig något. Man kan ju inte lyssna på allt men kanske lite av det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en vecka till Kullamannen, två till Varvet och fyra till SM. Det löser sig. Alla har vi svackor och ja, jag lyssnar på kroppen. Tränar inte alls lika mycket nu ett tag så får vi se. Tack för omtanke!

      Radera
  4. just det, dödens zon var det =)
    ska vi? vi får ladda tillsammans i så fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får inte sätta griller i huvet på mig så! Ska tänka på det! Hmm...

      Radera