lördag 30 mars 2013

Äntligen x flera!

Ja så kom då äntligen långfredagen och det inplanerade långpasset på asfalt avverkades i gott sällskap. Det var Robban (som jag sprang 31 km den 31 mars förra året), Robbans kompisar Tommy och Peter åsså jag och de här två tjommarna:


Lena, aka Gasellen och Claes W aka Mr Jogg. Kortet är taget precis när vi klarat av 25 km i sub5 fart. Peter hade avvikit innan då han inte kände sig så bra och Robban och Tommy körde ett extra varv runt Slottsskogen så att de fick ihop ytterligare 3 km.

Underbart kul med sällskap men jag märker att min kropp inte gillar asfalt längre. Dessutom så hade jag tråknat ut om jag inte hade haft sällskap. Det montona matandet som blir på platten tilltalar mig inte och jag inser att detta året nog kanske blir sista året som jag tävlar på det underlaget. Jag har känt detta ett tag nu och är glad att jag valde New York i år för nästa år vet jag inte om jag skulle ha lust.

Lena sprang för övrigt i den nya "Hälle-kjolen" eller Dansk-kjolen som Tine kallar den. Igår fick jag så äntligen min leverans i alla fall:


Kommer ju passa det polkagrisrandiga Hälle-linnet perfekt! Åsså röd/vit/svarta Adios till det, hehehe. 

Idag har jag faktiskt helvilat. För imon blir det nya kilometrar på asfalt. Annat sällskap och annan runda. Mina vader och höfter knorrar lite så jag lyssnar. 

Annars är den händelse som varit i fokus idag hemma hos oss att Leksands IF nu äntligen är klara för Elitserien. Även Göteborgare kan vara supporters till ett dala-lag. Se bara hur toalocket ser ut på vår gästtoa: 



2 kommentarer:

  1. Brooks Green Silence på fötterna?

    /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Du är uppmärksam du!
      De här är två år gamla och nästan helt nedslitna men kan nog få ut några km till ur dem.
      Men funkade bra på 25 km asfalt och lösgrus :-)
      /E

      Radera