tisdag 12 mars 2013

Längtan

"Jag är trettinie, jag är ett tappat självförtroende, en pojke från förr är tillbaks igen, han bara står där och stirrar mig rakt ner i själen"


Texten är tagen ur Håkan Hellströms nya singel "Det kommer aldrig va´ över för mig" som släpps på torsdag. 

Texten går rakt in i hjärtat och jag längtar så efter hans nya skiva som släpps nästa månad. 

Som jag skrivit innan så tyckte jag från början inte om Håkan alls. Jag tyckte hans röst lät anskrämlig och det lät mer falskt än tonsäkert. Sen började jag lyssna på texterna och sen var jag fast. 

Det sägs att man inte kan bli profet i sin egen hemstad men Håkan det har du lyckats med. Din ödmjukhet lyser så igenom och gör dig så skör ibland att det finns inget annat man kan göra än att omfamna dig och dina sånger. 

4 kommentarer:

  1. När jag växte upp var jag kompis med några som spelar med Håkan H. Jag kommer ihåg en sommarkväll på en fest utförbi Sisjön någonstans, vi drack öl och på festen fanns en kille som hade skrivit en låt. Han sjöng några verser från den. Den lät bra, den fastnade. Jag sa till kompisarna att jag inte hade kunnat sluta nynna på den. Några månader senare hörde jag den på radio för första gången. "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Hellström är ingen av mina stora favoriter, men jag håller med dig om att hans ödmjukhet lyser igenom. Han känns välidigt på riktigt. Det är få saker som är det idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för din fina lilla historia C-M!
      Ja, jag håller med om att det är mycket idag som inte är äkta eller på riktigt. Jag känner inte Håkan men på nåt sätt känns han ändå äkta (men man kan ju aldrig riktigt veta).

      Radera
    2. Jag känner honom inte heller, men alla intervjuer tycker jag känns så äkta de nu blir i sånna sammanhang. Hoppas du har det bra. Jag tänker fortfarande på vår lilla löprunda i mina gamla kvarter. Det var verkligen jättefint. Tack!!

      Radera
    3. Jag håller med om Håkan. Hörde nya singeln på morgonpasset P3 imorse. Nice!
      Tack själv för sällskapet! En runda att minnas och komma ihåg indeed! :-)

      Radera