tisdag 23 oktober 2012

Meet my new friends

Ja, det var ju det här med att dra ner på träningen inför New York. Igår kan man väl inte säga att det blev så med tre pass :-P 

Först ett pass på lunchen, 55 minuter F&S Flex (rörlighet), sen 30 minuter styrka hemma och avslutningsvis mitt intervallpass på F&S (inkl. transportjogg totalt 13,5 km). 

Styrkepasset bestod av 20 minuter TRX och sen 10 minuter med min nya kompis, den här: 


Ja, en 5 kg:s medicinboll som jag inhandlat. Det blev djupa knäböj där jag kastade upp bollen i luften, russian twist där jag "dunkade" bollen i golvet och avslutningsvis vanlig axelpress med bägge händerna där jag lyfte bollen över huvudet. Sista övningen BRÄNDE mest i magen och inte i axlarna, hahaha. 

På kvällen efter avslutat löppass så tog jag fram min nya kompis nummer två: 


Jepp, en gammal tuschpenna. Fast jag använde den inte till att rita/teckna utan det handlade faktiskt om ren tortyr istället. Sen jag börjat springa mer på asfalt så har ju mina vader "knorrat" och jag går på djup vadmassage en gång i veckan men tyvärr så räcker inte det och de senaste dagarna så har jag kört typ akupressur på de delar av vaden som är "argast". Det gör j-vligt ont men det funkar även om resten av familjen undrar vad det är jag håller på med. Dock är de ganska förstående och erbjuder faktiskt även de massage och annat då de vet att resan till New York inte kommer att bli så kul om "huvudpersonen" inte är 100% fit-for-fight (eller rättare sagt fit-for-run). Förra veckan när sonen var lätt förkyld så höll han sig på sin "kant" och sa flera gånger: "Mamma du får inte krama mig förrän jag är frisk för jag vill inte att du ska bli sjuk innan ditt maraton!" Då fick jag en tår i ögat...

Idag en vecka kvar till avresa, just saying...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar