söndag 21 oktober 2012

True, Jonas


På gatan nedanför vårt hus så står detta lilla träd i underbart vacker höstskrud. När jag ser trädet på väg hem varje dag så blir jag så glad. Att uppskatta små detaljer i ens vardag tycker jag är viktigt. 


Å apropå vardag och livet så rekommenderar jag att ni läser Jonas Coltings inlägg från igår på hans blogg. Väldigt bra skrivet och jag tycker att Jonas är en "intressant" person to say the least :-) 

Igår sprang jag mitt sista långpass innan New York. Det var oxå årets blötaste och lerigaste pass. Som ytterligare sällskap hade Tine och jag den duktiga Karima. I år bara så har hon sprungit sex (6) maraton och ska även springa New York om två veckor precis som jag. Tine och jag fick ihop 26 km och Karima fick ihop 30 km då hon hade en transportsträcka hem oxå. 

Efteråt så fick jag spola av mina skor och ta fram rotborsten till tårna: 


Bra skor de där Inov-8 X-talon 190. Geggan går lixom inte in utan lägger sig mestadels utanpå så att det är lätt att skölja bort och om man glömmer det så går de lätt att borsta av när de torkat. Tråkigt dock att tyget inte är så slitstarkt. Jag har redan två hål och då köpte jag dem i somras...well, man kan inte få allt i en sko. Jakten efter den perfekta distanssko fortsätter i alla fall. En jakt som min väninna Lena och jag ständigt håller vid liv. 87 kommentarer tror jag att det var på senaste tråden om detta på Facebook, hahaha. 

Idag regnar det i alla fall inte än så jag kommer att ge mig ut på ett kort och snabbt skotestarpass om en stund. Sen ska jag sätta min glögg för det brukar jag alltid göra i början november men då är ju inte vi hemma. Första gången jag satte glögg var nog i början på 90-talet så nu har jag gjort det i nästan 20 (!) år och ni som läst ett tag vet att jag är en sucker för just jultraditioner. En god vän upplyste mig om att färsk grönkål nu finns på deras ICA och i fredags såg jag julmust på vår egen ICA. Jösses, är vi snart där redan??? Nåja, ska bara springa ett maratonlopp först så kan jag sen börja fokusera på mina julorgier...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar