tisdag 19 juli 2011

Orutinerat...

Blånagel på gång igen:


I-landsproblem, jag vet, men så orutinerat av mig som råkat ut för det här hur många gånger som helst pga slarv med att klippa tånaglarna i tid...

Well, att sluta springa får det mig i alla fall inte!

Igår så körde jag en variant på det jag körde i vintras på bandet, dvs varannan kilometer långsamt och varannan snabbt. På bandet har jag kört 5:00 tempo vs 4:00 tempo och det var även det jag försökte mig på igår ute. Vissa gick snabbare och vissa gick långsammare men kändes ändå ok. Totalt 13 km (1 km nedjogg i 5:30 fart) fick jag ihop.

Inte många dagar kvar tills vi åker en vecka till Kreta (nu på lördag) och vi får väl se hur mycket träning det blir där nere med 40 gradig värme :-P
Jag har i alla fall inhandlat 8 rör med Resorb så att vi inte torkar ut...

6 kommentarer:

  1. Äsch vad skönt det lät med en vecka på Kreta och 40-frasig värme!! Hoppas ni får en underbar vecka!

    SvaraRadera
  2. Hempa10: Tack och ja, det kommer bli varmt men härligt! Vi är trötta nu på det osäkra svenska sommarvädret lixom. Igår när vi skulle grilla var det in, ut, in, ut med dynor/mat/tallrikar/glas...

    SvaraRadera
  3. Ja, tånaglar är ett stort bekymmer...saknar 3 just nu och det är nästa bättre utan ;)

    Kreta låter superskönt..speciellt med det väder ni har därbort i väster, här på östkusten det faktiskt varit hyfsat väder, just nu 24 grader och sol till och med..men på torsdag verkar regnvädret komma hit.

    SvaraRadera
  4. medeldist: Ja, jag saknar två :-(
    Värst är dock stortånaglarna och jag vet inte hur många olika ingrepp jag gjort på mina stackars tånaglar...Inte så värst snyggt när man som jag gillar snygga vardagsskor och nu på sommaren gärna med öppen tå :-( Well, det finns ju värre saker :-O
    Och ja, ni verkar ha det bättre än oss på väderfronten. Idag dock lite sol men snart mulnar det väl på igen...

    SvaraRadera
  5. Men jisses vad härligt med en vecka i solen. God mat o vin. Resorben kommer nog inte vara helt fel. Hoppas ni får en härlig vecka.

    SvaraRadera
  6. Anna: Tack och ja, det kommer att bli skönt! Och god mat och vin - you bet!

    SvaraRadera