tisdag 15 mars 2011

Jeanstomten?

Idag stod det återhämtningsjogg på schemat - ca 11,5 km i terrängen uppe i Skatås. Fortfarande mycket is på vissa ställen men ändå löpbart, speciellt om man springer åh-jogg :-)

Det roligaste under min runda idag var nog mannen som med vitt hår och skägg kom springande emot mig i JEANS, svart fleecetröja och sådana där gamla svarta klumpiga Ecco-skor som alla "äldre" hade på typ 80-talet. Jag blev helt perplex och nästan sprang ner i diket över denna jeanstomte som sprang förbi. Det enda jag fick fram när han passerade var: "Går det bra?" Och han svarade så klart: "Jajamensan!" Kunde inte sluta tänka på honom resterande del av passet och hade faktiskt ett leende på läpparna som inte ville försvinna :-) Tack Jeanstomten - you made my day!

Nu lite snabb mat och sen mot kontoret där jag idag ska hålla första teoripasset i min löparskola: iklädd jeans så klart :-P

4 kommentarer:

  1. Jag jobbade ett tag, tidigt 90-tal, med en kille som brukade jogga från Landvetter till Östra Sjukhuset i jeans. En gång gjorde han det med julgran i näven. Han var rätt speciell ...

    SvaraRadera
  2. Anjo: Hahaha - ja det finns visst original lite varstans och kanske att jeans någon gång blir det nya svarta i löparoutfitväg? Annars trodde jag att det var kjol för tjejer som var på g men jag kan ha fel :-P
    Hahahaha - med julgran? Hahahaha

    SvaraRadera
  3. hahaha, sånt där kan verkligen pigga upp! Undra om han själv är medveten om hur han gjort din dag idag :)

    SvaraRadera
  4. Andréa: Nej, förmodligen inte så jag hoppas på att träffa honom igen så att jag kan berätta :-)

    SvaraRadera