onsdag 2 mars 2011

Besviken...

Nå hur långt tror ni att jag sprungit med dessa skor (Saucony Kinvara)?


700 km? Nope, endast 153 km...Dessutom fastnar det så mycket lösgrus i den mjuka sulan i kombination med mönstret (som dessutom gör små hål i sulan) att jag kan bilda en egen stenhög efter att ha pillat ut småstenarna efter passet. Jag ÄLSKAR skor med mjuk och relativt tunn sula men jag sliter dem som INGEN annan jag känner. Det här med att jag har så många skor har faktiskt en anledning. Jag väger inte så mycket men har ett så utpräglat framfotasteg och med supination på höger fot och har hittills inte hittat NÅGRA skor som håller speciellt länge. De som hållit bäst är faktiskt mina Nike Vomero som ju egentligen inte är någon lättviktssko men som är mjuk och är kvar i skogarderoben då den fortfarande har sula med mönster kvar...

Jag tar mer än gärna emot tips på bra skor som håller LÄNGRE än 150-200 km eller så får jag börja fjäska för något skoföretag och bli sponsrad. Eller så får jag helt enkelt se till att träna ÄNNU mer så att jag blir ÄNNU bättre så att något skoföretag BÖNAR OCH BER om att få ge mig skor.

Annars har det sprungits 13,5 km återhämtning efter gårdagens intervaller, tränats lite styrka och nu på kvällen har jag hållit ett teknikpass för några av Friskis & Svettis uteledare.

Är annars jätteglad över det fina VM-guldet i sprintstafetten som de svenska tjejerna knep idag. När Kalla gick in i sista kurvan och sen kom in på upploppet så satt jag och grät. Ja, jag vet att jag är blödig men sån är jag. Hård på utsidan men mjukare än mjukast på insidan...

Vi hörs imon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar