lördag 15 januari 2011

Äntligen ute!

Jepp idag blev det i alla fall utelöpning - 17 km på oplogat underlag i långsamt tempo men ändå skönt! Fast först rev jag av ett kortare styrkepass med min TRX på ca 30 minuter. Ser på många ställen att TRX:en är ett redskap på framfart - kul! Själv har jag tränat med detta ett tag nu och tränar även en del av mina "adepter" med gott resultat!

Annars förfasar jag väl idag mest över vargjakten. Jag tycker att det borde finnas någon annan lösning för att lösa den problematik som finns. Det är konstaterat att det finns "genproblem" inom stammen men att då som förra året skjuta av bara friska djur och alfa-hannar känns ju helt fel. Det gynnar ju ingen alls. Men jag är ingen expert men min åsikt är fast vid att det borde kunna gå att få fram en mer vetenskaplig lösning som fungerar på lång sikt. Nåja, jag ska väl inte ge mig in för djupt i detta med risk för att bli påhoppad...

Får väl hänge mig åt lite skottning och senare handboll istället...

Ha en fin lördag!

4 kommentarer:

  1. skönt att höra att fler är emot vargjakten! ett jäkla otyg.

    SvaraRadera
  2. s-kils: Ja, måste finnas en annan lösning tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Jo.. jag är inte så insatt men tycker det låter som en konstig lösning.

    Gissar att trx är "det nya kettlebell".. :)

    SvaraRadera
  4. Andréa: Håller med! Och TRX - det nya svarta?

    SvaraRadera