torsdag 27 januari 2011

Soppatorsk...

Tränade en tjej idag en bit utanför stan (Partille) och det gick riktigt bra på teknikpasset där vi främst tränade på att springa "snyggt" uppför och nerför :-P

Sen tänkte jag att jag tar en transportlöpa hem för det är väl inte så långt mellan Partille och GBG? Hahaha, långt och långt - det är i alla fall inte 6-7 km som jag trodde och att då dessutom ha ätit en "crappig" lunch gör inte saken bättre. Jag var så trött att jag hade svårt att hålla fokus på både fotgängare och cyklister och när jag närmade mig centrum ringde jag maken för att få skjuts hem de sista 4 kilometrarna för jag orkade inte ett steg till...

6,8 + 13,2 = 20 km EXAKT - otroligt det här med siffror egentligen. Hur visste jag att jag skulle stanna just då mer än det faktum att jag fått soppatorsk? Och så förra årets otroliga siffror på 3655 km = exakt 10 km per dag! Börjar nästan känna mig som ett statistiskt unikum, eller nåt.

Whatevs, nu kan jag typ "maska" både imon och på lördag för att kunna få ihop de där 5 km som nu saknas för att januari ska hamna på 300 km ;-)

2 kommentarer:

  1. Jahaja, och har har man precis suttit och tagit beslutet att Januari ska strykas fran handlingarna. Det existerar inte!

    Skamt asido: jaklar vilken bra statistik! (drommer mig bort att jag snart ocksa kan skriva 300 km min blogg...)

    SvaraRadera
  2. Petra: Förstår att det är jobbigt att inte kunna springa men jag tycker att alternativtränar helt otroligt bra! Och 300 km - det är ju bara en siffra, eller hur? Kram och trevlig helg på dig! Snart springer du med, I know it!

    SvaraRadera