tisdag 16 november 2010

Mera BULK!!!

Har nu tagit beslut på att inte satsa ALL-IN på Sylvesterloppet, trots påhejande av maken och några av er läsare. Känner att jag inte orkar. Jag behöver nov-dec till att "bara" träna distanslöpning och ENDAST kvalitetspass om jag känner för det.

Detta kan leda till två saker:
1. Att jag i alla fall står kvar där jag är idag (vilket är jättebra)!
2. Att jag faktiskt blir bättre!
Eventuellt alternativ 3., att jag skulle bli "sämre" är inget jag tror på. Känner att jag nått en bra nivå som jag kan bibehålla någorlunda men det är att nå nästa som är den stora utmaningen...

Förra året så ÖKADE jag min volym under denna perioden jfr året innan och sprang nästan just enkom vanliga distanspass i komforttempo. Detta var helt medvetet för att bygga en bas och för att inte slita för mycket på kroppen vs att som tidigare kört mindre volym men mer kvalitet som jag kommit underfund med att jag inte orkar speciellt länge.

Och så kom mitten december och jag körde ett kvalitetspass bara för att testa var jag låg och döm min förvåning när jag kände att jag var i jättebra form! Persade på Sylvesterloppet på Nyårsafton och fattade egentligen inte att även "bulk" ger resultat! Tack Robert för att du fått mig att inse detta!

Nu säger jag inte att historien kommer att upprepa sig i år och ärligt så bryr jag mig inte om det utan nu är det bestämt att det blir mest bulk/vanlig distans ett tag framöver.

Målet på sub 40 innan 40 har således omvandlats till sub 41 innan 41 och jag vet att jag kommer att ha draghjälp med mig på ALLA flacka millopp nästa år - för du är väl fortfarande på Lena?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar