tisdag 18 oktober 2011

Nu kan vintern komma!

Yes! Nu har mina vinterskor kommit!

Tack Icebug för den fina vinsten i Risveden Terräng :-)

Här är då min nya Anima som har karbidstålsdubbar:


Och så här ser de ut underifrån:


Vänligen notera Icebugmärket som syns på dubbarna :-)


Och här är min "gamla" Anima, dvs modellen utan karbidståldubbar som jag hade på mig när jag vann Risveden Terräng:


Som ser ut så här underifrån:



Hade väl egentligen velat ha rosa igen på de med ståldubbar men valde den gula istället så att jag inte blandar ihop dem!

Jag har även gått upp en storlek då jag kanske vill ha lite tjockare strumpa på vintern och att luft i skon gör att de blir varmare än om de sitter för tight.

Jag har ett par Icebugs som är två år gamla och som funkat men det går inte att jämföra med den här modellen. Sulan är så mjuk att den går att vika dubbel på Anima - det kan man INTE på den gamla modellen som jag har (tänker inte ens försöka för då skär jag väl mig på dubbarna) - och det säger en del om att löpkänslan är LITE bättre i den här modellen. Den andra kommer att användas som "promenadsko" vid halt väglag typ.

Så vintern, det är ok att komma nu - jag är redo!

4 kommentarer:

  1. Jag tittade på de där skorna faktiskt..men 1500 spänn var lite i saftigaste laget, även för en shoeaholic som mig..men när det gratis så, bra val!

    Fast vintern..den får gärna vänta lite, eller? :)

    SvaraRadera
  2. JagBlirSjukAvSpringabstinensAvAttLäsaHärInneHosDig!!
    -Dessutom slår det mig att mitt jobb ligger typ 5min's bilväg från där jag tror att du bor.
    Det gör inte saken enklare.

    Ville bara säga det *s*
    Run Sweetie, run för mig med.

    :-*!

    SvaraRadera
  3. Nej nej, vintern behöver inte alls komma nu, det räcker så väl om den är här mellan Lucia och sportlovet, max, du hinner slita dina fina nya skor ändå :)

    SvaraRadera
  4. MagnusN: Gratis é gott :-) Och nej, jag är inte alls någon shoeaholic eller "prylbög" när det kommer till löpning (kommer en krönika om det snart på jogg.se)

    Jessica: Jag springer SJÄLVKLART för dig med! Kram!

    Staffan: Nej, den får gärna vänta lite till så att vår gräsmatta inte dör.
    Lucia till sportlovet - det kör vi på tycker jag! Hörde du det, väderguden?

    SvaraRadera