måndag 17 oktober 2011

Regn hos mig

Ja, det regnar ALLTID på måndagar när jag ska intervallpass på F&S. Tur att jag har så bra deltagare som skiter i vädret. Det har blåst orkan och regnat småspik men de kommer måndag efter måndag - underbart!

Idag slutade dock regnet efter ett tag och övergick till det vanliga "råa" Göteborgsväder som vi har större delen av året. Under dagens backpass kände jag tydligt att mitt klipp i steget inte alls var samma som för en månad sen när vi körde samma pass på måndagen samma vecka som Lidingö...well, inte så konstigt när jag varit sjuk en vecka :-P

På vägen hem så fick vi se Älvsborgsbron som lyste i mörkret och hur bockkranen vid Eriksberg lystes upp i neonrosa. Då skrek jag bakåt: "Är det inte vackert? Har vi några Göteborgare med på passet idag?" Vissa måste nog tycka att jag är en galning med mina skrik och kommentarer under mina pass men bara de fortsätter komma tillbaka så fortsätter jag med mina glada "tillrop", haha.

Idag är jag faktiskt glad att det regnade för då slapp jag nämligen vattna den här:


Ser den inte grön och fin ut? Bara värsta frosten kan hålla sig borta så kommer det nog kunna sparkas en del bollar, fuskas en del i krocket m.m. nästa år på gräsmattan ;-)

Träffade idag även bäste Terje, min mentala coach. Nu har vi sammanställt vår text och hoppas på att det går att få fram som en bra och intressant artikelserie på jogg. Jag lovar återkomma med datum om/när det publiceras! Och för de som tvekar och tycker att det här med mental träning är nonsens så håller jag inte alls med; det funkar, det är jag numera ett bevis på.

För er som bor i Göteborg kan jag varmt rekommendera just Terje.

Nä, nu blir det lite mer vatten, fast inte i form av regn utan i form av en dusch :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar