torsdag 27 oktober 2011

Spänstig!

Dagens lunchpass sprangs med E. Hon är en riktig snabbis och springer numera även hon i kjol. Hon blev riktigt besviken att jag idag skippat kjolen för ett par kompressionstights. Till nästa gång har jag lovat kjol, OAVSETT väder!

Vi sprang längs älven från Operan och sen över Älvsborgsbron, en tråkig bit på Hisingen (idag var det bara vägarbeten överallt) och sen över Göta Älvbron och så var man tillbaks till Operan igen. Totalt inklusive dit och tillbaka från kontoret drygt 15 km. Vi pratade mer eller mindre hela tiden och bitvis var det riktigt jobbigt. Speciellt den långa rakan uppför mot Älvsborgsbron och sen hela bron och sen även Göta Älvbron.

Det är kul att springa med någon som är snabb och jag fick kämpa lite idag. Speciellt i slutet då E hela tiden låg 1,5 steg före. Men att få springa med sällskap är lyx, oavsett fart ;-)

Efter passet fick jag ett mail av E där hon berättade att en kollega till henne berättade att han vid Älvhuset (TV-huset) sett två SPÄNSTIGA tjejer som varit ute och sprungit. "Men det var ju jag och en väninna!" svarade E då. Det hade han inte sett alls. Han måste helt enkeltblivit distraherad av kjolen blev vår förklaring alternativt mina chockrosa skor :-P

Imon blir det en slinga i Skatås, på lördag distanspass med Löparskolan och på söndag långpass med F&S. Och så var man inne i sina rutiner igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar