torsdag 6 oktober 2011

Naturfenomen x 3

*Naturfenomen nummer ett:

En HEL regnbåge precis utanför vårt köksfönster (var tvungen att ta två kort för att få med hela):









Vackert så att det förslår. Bara för att nu 10 minuter senare vara borta.


*Naturfenomen nummer två:


Efter att ha fått i mig bra med mat och dryck senaste dygnet (bla en hel liter mjölk igår kväll, bara så där) så är jag nästan på banan igen. Visst att magen knorrat lite idag men när jag sprang grusåttan i Skatås på eftermiddag så kände jag att jag hade energi och steget var mycket lättare. Ingen klocka men jag skulle uppskatta att passet gick i 4:40 fart. Att jämföra med sista kilometern igår som gick i 7:00 fart...


Kroppen är otrolig - tack, tack för att du kommer igen så snabbt kära kroppen!


*Naturfenomen nummer tre (eller kanske bara ren och skär "temporär" demens?):


Att jag precis när jag avslutat mitt underbara pass får en deja-vu-känsla i kroppen när jag står vid slutet av slingan. Det är något som vill säga något till mig och det har med Skatås att göra. Och som en blixt från klar himmel, eller kanske mer passande idag, en regnbåge som dyker upp från ingenstans, kommer jag på att jag ska springa grusåttan igen, ikväll. Jag är vikarie på ett F&S distanspass. Det hade jag glömt. Kanske inte det bästa att göra när man börjar känna sig på bättringsvägen, dvs att springa ett pass till. Men, vad göra? Inte så mycket mer än att göra sitt jobb och hamna på 8 km till i träningsdagboken...




4 kommentarer:

  1. Skönt att du är igång igen! Blir det några fler tävlingar i år?

    SvaraRadera
  2. MagnusN: Bara två lokala lopp. Finalloppet 10 km terräng 5/11 - tidigare år 8,8 km men nu har de förlängt banan. Förmodligen för att få fler deltagare.
    Sylvesterloppet 10 km Stadslopp på Nyårsafton.
    Sen blir det halv- och helmaraträning för hela slanten :-)

    SvaraRadera
  3. Passar kanske inte in som naturfenomen eller så är det just vad det gör... Jag har följt din blogg sedan slutet av sommaren och vill passa på att tacka dig för att du inspirerat mig både i löpningen och i livet. "Stick to the plan" är applicerbart på båda två. Det svåra är att vet när man ska hålla sig till planen och när man ska ge upp. Än en gång tack!! Jag kommer att fortsätta följa dig och ta del av din klokskap.

    SvaraRadera
  4. Maria: Tack för dina ord!
    Ja, "Stick to the plan" är ju ett bra motto men jag håller med om att ibland så måste man avvika från planen och när man ska göra detta är inte det enklaste men man lär sig hela tiden att lyssna på sin kropp och tyda dess signaler.
    Vad gäller naturfenomen; nja, fast vi som människor är ju ändå en del av naturen och att kroppen är ett fenomen det tycker jag nog. Och lixom en regnbåge som kan dyka upp från ingenstans så kan kroppen när du minst anar det ge dig mycket tillbaks. Sen om det är ett ÄKTA naturfenomen eller ej, nja ;-)

    SvaraRadera