fredag 7 oktober 2011

Balsam för själen

Först och främst grattis till Tomas Tranströmer för Nobelpriset i litteratur och för en gång skull så har Göteborgs-Posten en bra framsida. Klicka på bilden och läs detta underbara citat:


Jag har inte läst mycket av denne man men har bland annat en god vän som använt sig flera gånger av hans diktstrofer så nog vet jag vem han är även om jag inte läst något av hans verk.

Det intressanta är att denna goda vän kvällen innan pristagaren tillkännagavs hade lagt upp just något av just Tranströmer på sin FB-logg. Tänk så rätt du kunde ha Pipperoni!

Idag har det sprungits milen i Skatås. Underbart höstväder och jag älskade hur höstlöven singlade ner i håret på mig. Kunde sprungit längre men det fanns inte tid till det, tyvärr.

Jag älskar hösten med den klara luften och de vackra färgerna. Det är så mycket lättare att springa då, både kroppsligt och själsligt.

Today is a really good day :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar