torsdag 20 oktober 2011

Packningsångest, trängsel och glögg

Jag har packningsångest!!! Ikväll måste jag fylla den här väskan med bra saker inför en helg i Stockholm:



Hade egentligen tänkt att åka och kolla på IK Jogg´s KM på 5000 m på Stenkullen i Lerum idag men får skippa det för då skulle jag bli tvungen att packa imon typ klockan 04:30...


Finns det KBT för packningsångest? Eller en kurs i hur man packar bra? Min man är en fena på detta men varje gång han försöker visa mig sina knep så är jag inte mottaglig. Funderar starkt på att låta honom packa min väska men vet att jag till slut kommer att göra det ändå, i allra sista stund och efter att jag lagt fram typ 22 olika outfits som jag KANSKE skulle vilja ha. Bara för att sen utesluta den ena efter den andra. Well, i-landsproblem I know.


Tränar jag inget då? Jodå. I måndags var det ju backintervaller och i tisdags så var löpteknik med min löparskola. Fast jag blev lite sur. Vi började köra på fotbollsplanerna nära där jag bor och när vi hade hållit på en stund så kom en annan grupp som helt tydligt skulle hålla på med samma sak (det ser man när en grupp börjar göra sprättsteg, höga knän och andra löpskolsövningar). Det var bara det att de ställde sig precis brevid. TROTS att det är två hela fotbollsplaner och mycket plats att välja på. Till slut var vi tvungna att flytta på oss för jag hörde inte vad jag själv sa och vi blev så distraherade av vad de höll på med att vi inte kunde fortsätta. Och då var ju vi ändå där först.


Vi fortsatte och jag tyckte att jag kände igen ledaren men då det började bli mörkt så var jag inte helt säker. Sen när vi skulle köra lite korta snabba intervaller längs kortsidan så sprang denna samma grupp rätt in i oss flera gånger och VI fick stanna för att inte krocka. Det var då jag såg vem ledaren var: Yannick Tregaro. Fast det var ingen vanlig friidrottsgrupp han höll i utan en grupp motionärer. Funderade starkt på att säga till men sket i det.


Vi joggade vidare bort mot en backe för att gå igenom backteknik. När jag stod och pratade så dök, gissa vilken grupp, upp igen. Ånyo flyttade vi på oss till en annan del av backen för de verkade inte tänka öht att de var i vägen för oss och att vi var där först. Men vad hände då efter att vi kört några backdrag - jo, de dök upp igen men då orkade jag inte bry mig mer utan lät "mina" tjejer blåsa på så att DE fick flytta på sig.


Visst att Slottsskogen är allmän plats men det finns väl även en viss princip om vem som är först på ett ställe och att man visar hänsyn? Nåja, tjejerna i min grupp brydde sig inte så mycket utan tyckte mest att det var lite komiskt att vi blev "förföljda" av Yannick och hans adepter och att de helt klart hade ett nästan liknande upplägg som mig :-)


Och apropå på att trängas så ser ni här en bild på glöggen som jag satte i tisdags:


Här är det minsann en massa goda kryddor och annat som trängs med varann. Jag har satt glögg sen 1994 så man kanske kan kalla mig the Glögg Master? Ändrar lite på receptet varje år och känns som om jag äntligen är den perfekta glöggen på spåret ;-)

I övrigt så sprang jag igår två varv på grusåttan och sen hade jag min utomhusgrupp som nu utökats med två killar :-) Härligt!

Idag blev det 10 km vid havet där det blåste från sidan HELA tiden. Efter passet när jag var på den numera dagliga rutinen att "hälsa på" mina föräldrar så frågade min mamma om vad jag gjort med håret och att det såg ut om jag hade ett fågelbo i håret och jag replikerade: "Hallå, det blåser ute!" Då log hon bara och gav mig en hårborste att låna. Vet dock inte om det gjorde saken bättre. Inga kort på det, tack!

Nä, nu blev det lite långt det här inlägget (vill ju skjuta på det här med packningen) men nu får det vara nog för nu är det någon som ropar efter mat och börjar bli på dåligt humör (no names)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar