lördag 15 oktober 2011

Med familjen

"Kompis" gick upp tidigt, tidigt imorse med maken och sonen och såg solen gå upp från vårt köksfönster:



Sen åkte maken och sonen på handbollsturnering och jag tog mig en morgonjogg på 12 km och sen vattnade jag vårt nyutrullade gräs i en timme. Kallt om fötter och händer blev det, pga av bägge dessa aktiviteter :-P


Sen åkte jag till mina föräldrar. De är lite isolerade nu sen min pappa opererats och för att de skulle få komma ut lite idag så gjorde vi en liten utflykt.


Först till Gottskär som ligger i inloppet till Kungsbackafjorden och där det finns ett konditori som är känt för hallongräddtårta. Efter fika så tog vi en vända i hamnen och fick härlig havsluft ner i lungorna:


Sen åkte vi en runda till den lokala bonden och köpte ägg och potatis. Man går in genom en dörr på bondgården. Väger potatisen själv, räknar sina ägg och lägger i kartong. Skriver upp på ett block vad man köpt (priser finns på en lapp på väggen) och drar sen ut en låda och lägger sina pengar där i ett litet kassaskrin. Jag visste inte ens att det fanns sådana ställen kvar. På vägen därifrån vinkar bonden till oss från hytten i sin traktor.

Därefter åkte vi till kyrkogården där mina två farbröder och min farfar och farmor är begravda. Min farfar hette Harry och det heter ju även min son :-)

Där ligger de så fint vid Fjärås kyrka och har utsikt mot Kungsbackafjorden (syns på håll mellan träden):


Avslutningsvis sen lunch med föräldrarna och nu är jag återigen hemma.

Och nu försöker jag hitta på alla möjliga ursäkter för att slippa vattna gräset igen, får se hur länge jag kan komma undan :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar