tisdag 25 oktober 2011

For the love of it

Hjärtat på armen på tröjan från Loverunning får idag symbolisera lite olika saker:



Först och främst kärleken till min familj. Både min "gamla" och min "nya". Och djupast i mitt hjärta min älskade Farmor. Jag tänker på henne SÅÅÅ mycket. Hon gick bort i juni 1995 men det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Farmor: Jag vet att du ser mig däruppifrån och jag hoppas att du alltid ska vara så där stolt över mig som du alltid var när du fanns här nere på jorden. Du var stolt över alla dina barnbarn och på hedersplatsen på ditt gamla piano hade kort på alla vi dina barnbarn. Kram på dig Farmor - jag älskar dig så och saknar dig så!

Men hjärtat symboliserar ju även min kärlek, eller vad man nu ska kalla det, kanske passion?, för löpningen. Idag ville jag egentligen inte springa alls men vet ju hur bra jag mår när jag gör det och kanske mest efteråt.

Så for the love of running blev det idag 6 km snabbdistans, 1 km uppjogg och 1 km nedjogg. Farten på 6 km var ca 4:25-4:30, helt ok. Snabbare vågade jag inte i mörkret. På vissa ställen fanns det inget ljus alls och då var jag rädd för att "halka" på löv eller annat så det blev som det blev.

Avslutningsvis så kommer jag nu att äta lite ost så här på kvällen. För min kärlek till ost den vet inga gränser. Om jag skulle avslöja hur mycket ost som går åt i den här familjen per vecka skulle nog några baxna och undra om vi är 12 stycken som bor i huset när vi ju bara är tre :-P

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också ost..och resten av familjen också. Fast äldsta killen har fått för sig att han inte gillar det nu, fast förra månaden gick det bra :)

    SvaraRadera
  2. MagnusN: Åh är du oxå en ostälskare? Härligt att höra! Ja, de små liven ändrar smak hela tiden. Fast när jag tänker efter så var jag likadan när jag var liten och vissa saker som jag ÄLSKADE som liten skulle jag ALDRIG äta idag och tvärtom. Fast ost det gillade jag redan då men i lite "svagare" varianter än idag. Då var det mest Port Salut och Hushållsost, idag LITE mer "avancerade" varianter om man säger så :-P

    SvaraRadera