tisdag 7 december 2010

"Vår julskinka har rymt!"

Äh, jag orkar inte - har nu varit i x antal butiker för att hitta rimmad OKOKT skinka men ICKE! Det finns endast FÄRDIGKOKT!
Mitt hopp går till vår lilla ICA Nära som förhoppningsvis får in några på fredag...
Då jag är uppvuxen i Halland så MÅSTE det till skinkan finnas stuvad grönkål, även kallad Halländsk långkål. Denna skall kokas i SKINKSPAD!!! Och hur får man fram skinkspad, jo genom att koka skinka!!!
OK, kanske kan tyckas larvigt för en del men för de som läst lite här på bloggen är jag ibland en traditionsfascist och till jul brukar detta dras till sin spets!!! Som ni kanske förstår så är kålen LITE viktigare än själva skinkan :-P (och inga kommentarer nu i stil med: "...men det är ju 17 dagar kvar till julafton!!!" Skinkan ska finnas i kylen MINST 10 dagar innan så att jag kan slappna av!)

Nåja, annars har det varit 13 km en-slankan-hit-en-slankan-dit löpning idag och nu hoppas jag verkligen att det blir kallare så att man kanske kan ta sig sina Icebugs och springa på isskare istället för glida runt i snöglopp!

...och jag lovar återkomma med rapport om skinkan...och kålen...och fortsatt träning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar