måndag 6 december 2010

Snöglopp med bästa väninnan

Veckan har börjat bra med 12 km lunchlöpning med bästa väninnan. För övrigt ett ganska ansträngande pass i snögloppet nu när termometern går ner mot noll och det som vanligt inte skottas något i Göteborg...
Varje steg gör att man glider på isen som ligger under snön och jag var rejält trött mot slutet. Det kändes mer som om jag sprungit 20 km än 12...
Tittade inte på klockan en enda gång och döm min förvåning när snittet landade på 4:52 min/km (!) - vi trodde nog båda att vi låg på typ 5:20 min/km tempo...
Nu får man hoppas att plogbilarna skottar bort det mesta idag för nu ska det bli kallare igen och att springa på fryst gammalt snöglopp, det är ingen rolig historia!

Förra veckan landade för övrigt på 91 km "vanlig" distans - inte dåligt! December har börjat bra :-)

2 kommentarer: