onsdag 1 april 2015

Det rullar på...

                  
                  
 
Ja, där står jag i dörröppningen i vår hall och tar kort igen. Någon kanske undrar hur de där smala vristerna kan springa utan att gå av? Eller reflekterar över att det inte är lika många skor som vanligt; har det städats? Och ska hon ha med sig i-Pad:en på löprundan?
 
Det tas kort i hallen (vill du se dem så följ mig på Instagram @evafridman), det springs, det simmas, det styrketränas, det tränas andra i simning och löpning och lite annat. Det rullar på. Det är skönt när det rullar på. När kroppen inte strular och det enda jag då kan fokusera på är att fortsätta på den inslagna banan. Jobba upp min kondis som i både löp och sim tappade ganska mycket under vintern. Men jag är inte orolig för rullar det bara på så ordnar det sig, det vet jag. Jag har gjort det här förut.
 
Tävlingar då? Well, det är många terränglopp som lockar nu under april/maj men vi får se. Men tro inte att jag inte tävlar för det gör jag. I skogen/bergen. Där finns en överjävlig slinga på 13 km som är min nya referensslinga. Det är mest upp, upp åsså lite mer upp. Det går fort men det går inte fort. Snittiderna kan få en att tro att jag slöjoggar, så är inte fallet. Sista månaden så har jag tillsammans med vald sparringpartner för dagen (alla är ju jättesugna att följa med på Dödsslingan som jag kallar den, hahaha) sänkt tiden med 7 minuter. Målet är att till sommaren ha kapat 5 minuter till. Bara det rullar på så är det ingen omöjlighet.
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa, det är en fin känsla när man är inne i ett "flow" och det bara rullar på. Jag var också där i februari och början av mars innan jag blev hängig och risig och det tog stopp. Nu efter en dryg veckas uppehåll har jag väldigt fräscha ben och uppskattar det enkla inom löpningen enormt, saker man man så lätt glömmer i sin strävan efter prestationer och målsättningar. Skrev precis ett blogginlägg om det där jag försökte beskriva känslan :-) Den överjävliga slingan är det samma eller delvis samma som vi sprang ihop i somras? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man behöver flow ibland. Har haft det tufft i höstas och vintras så det känns skönt att bara få glida lite nu.
      Ja, man uppskattar saker mer när man är ifrån dem.
      Nä, detta är en ny ännu värre slinga. Fast backen i början är samma, hehe. Kram!

      Radera