onsdag 3 oktober 2012

Märkta skor...

I somras hade jag ett skavsår på en tå efter WetRockRace då jag sprungit utan strumpor i mina Merrel Pace Glove och det hamnade en del "skit" i skorna som skavde. Några dagar efter loppet sprang jag ett lite längre pass i ett par Nike Free 4.0 och efter passet så såg jag att blodet spridit sig till tyget i skon. Glömde tvätta/spola skon och när jag så idag tog fram skorna igen så såg de ut så här: 


Märkte faktiskt inget förrän en kollega på jobbet frågade mig om jag blödde på högerfoten. Kan ju bero på att jag var lite trött när jag tog på mig skorna. Sprang 15,3 km morgonjogg imorse som startade 04:40...då blir man inte så uppmärksam på hur skorna ser ut om man säger så...

Imon torsdag blir det simning på morgonen. På eftermiddagen blir det tortyr = vadmassage och på fredag morgon åter 15 km morgonjogg. Sen åker jag till London på eftermiddagen. På lördag blir det inte någon träning om man nu inte klassificerar att shoppa som träning, hehehe. På söndag står jag på startlinjen på mitt första internationella lopp; Windsor Half Marathon. Låter det som en bra avslutning på veckan? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar