fredag 12 oktober 2012

Det fick bli muddar!

Efter att ha fastnat i ett par byxor häromdagen kanske det är bäst att jag från och med nu använder byxor med muddar, som de jag har på mig idag tex: 


Hehehehe, man måste ju få skoja lite om mina extremt intressanta vrister ;-) Jag skrev att jag hade smala kenyanska vrister men det är väl oxå enda likheten mellan mig och dessa superlöpare! Hur smala är ni om vristerna? Själv kommer jag runt med tummen och långfinger, dvs precis som jag kommer runt handleden och det säger väl allt om både mina handleder OCH vrister...

Igår fick jag vadmassage IGEN, eller ja tortyr menar jag. Mina vader har inte alls anpassat sig till asfaltslöpning och jag kommer ända fram tills vi åker till New York men även efter försöka jobba på att få dem så mjuka det går. 

Då kanske simning igår (2000 meter) hjälper till lite. Förutsatt att man inte sparkar för mycket med benen då så klart. Fick in ett bra flyt igår TROTS att det var mycket folk och jag tror att det totalt sett blev mer crawl än bröst. Ska efter New York försöka få till i alla fall två pass i veckan, nu hinner jag bara med ett. 

För att idag få ut så mycket som möjligt av dagen så körde jag imorse ett morgonpass på 15 km. Långsamt men ack så vackert att springa under stjärnklar himmel och månen så där fin som en stor skära. Och ja, det kändes som om jag var ute mitt i natten och det kanske det var för klockan var bara 04:30 när jag började :-P 

Så nu har jag hela min favoritdag "fri", eller ja jag jobbar ju men träningen är redan avklarad och jag kan då ägna mig åt mitt fredagsmys som as always innefattar en del "frosseri". Bra uppladdning inför morgondagens långpass i "bergen" på 26 km. Imon blir det dock ensamlöpning då bästa Tine ska springa Göteborgs halvamaraton. Jag ska försöka att sticka ut tidigt så att jag kan se henne gå i mål. 

Ha en fin fredag!
/Eva 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar