tisdag 31 juli 2012

Några sista beslut...


Nu är det inte många dagar kvar till Öloppet och jag får sms från Pata nere i Grekland som undrar över om vi ska simfötter, snorkel & cyklop etc etc

Allt som underlättar är ju bra fast att springa med tunga simfötter i en ryggsäck på ryggen i 28 km, jag vet inte. Det är ett konstant övervägande vad gäller utrustningen och jag ska imon eller på torsdag testa just simfötter. Får jag tex i mina fötter med skor på i dem snabbt och utan problem? Alla dessa beslut och frågor...

De skor som jag står och väljer mellan är dessa här: 


Mina Merrell Pace Glove som jag hade i lördags och funkade perfekt (måste bara ha strumpor denna gången!) eller mina Saucony Type Grid A3 som har dräneringshål i sulan och kanske är marginellt "tjockare" än Pace Gloven...

Såg att Ted Ås rekommenderade Icebugs med dubbar men det tycker jag är uteslutet. De är för tunga och för mig tror jag inte vinsten med bättre grepp skulle vara så stor. 

Enda smolken i bägare är att jag fått någon j-vla ögoninfektion som inte vill ge med sig. Nu är prover tagna i alla fall så att jag kan få rätt medicin. Tur att det bara är på ett öga så att jag kan se lite i alla fall, hahaha. Inget ska stoppa mig från att delta på lördag - piratlapp kanske är ett alternativ till cyklop/simglasögon? ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar