torsdag 5 juli 2012

Magrutor är äckligt!

Ja åtminstonde om man ska tro sonen som efter att ha "hängt" med mig i källaren imorse när jag körde kettlebells och därefter fällde kommentaren: "Pappa, Mamma börjar få såna där magrutor. Jag tycker det är äckligt på tjejer. Fortsätter hon så här kommer hon snart se ut som en sån där body builder och de är läskiga!"
Hahaha.  

Här är i alla fall bild på den blivande body buildern strax innan hon stack ut på 30 minuter asfaltsrehab: 


Således blev dagens träning så här: 
- 25 minuter Kettlebells (rumpan, träningsvärk - IGEN!)
- 25 minuter TRX
- 30 minuter löpning varav 25 minuter på asfalt och 5 minuter barfota på gräs

Har faktiskt även badat i havet idag. Det var kallt but I did it! 

Läs gärna den här inspirerande artikeln av Madeleine som publicerats på jogg.se idag - den innehåller en film om uteträning som är grymt bra! Och ja, det är jag i Runningskirts-militär-outfit som är med till höger på bilden i artikeln :-) 

P.S. - Vad är det som händer med teckensnittet i det här inlägget? Försöker ändra men då blir det bara ännu värre! Well, sorry det går att läsa i alla fall! D.S. 

2 kommentarer:

  1. Haha, klockren kommentar av sonen och jag håller med, extrema Bodybuilders är ungefär lika äckliga som Belgian Blue-kossor men jag tror inte direkt det är någon fara för din del ;-) löpträning lär ju effektivt motverka sådant!

    Själv har jag ju fantastiska förutsättningar att få lite magrutor om jag bara orkade köra tung magstyrka då underhudsfett är en riktig bristvara på den här löparkroppen men inte är det roligt med styrketräning inte...

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree Staffan!
      Å kanske är det så att jag inte heller har så mycket underhudsfett som gör att rutorna börjar synas för jag är ju inte direkt någon biff ;-)

      Ha en fin helg du med! :-)

      Radera