lördag 7 juli 2012

En katt bland hermelinerna?

Ja, eller vad tycker ni om den lilla kettlebellen som står till höger?




För det första så är den väldigt liten och så är den inte alls av samma fina och gedigna kvalitet som mina andra tre men så är den inköpt på Rusta för 149 kr ;-)

Varför då? Jo, jag försökte mig på clean and press (axelövning) häromdagen med min 8 kg och det funkade ok på höger men på vänster var det en omöjlighet. Så därför köpte jag en 4 kg kb på Rusta att börja med för att få in styrka och teknik innan jag kan börja använda min 8 kg.

Skrovligt handtag och färg som man ser kommer att släppa om typ en vecka men som sagt för 149 kr och en kula som jag förhoppningsvis bara kommer att behöva använda ett kort tag så är det helt ok.

Körde därför igår ett test och de första repetitionerna (speciellt på höger sida) kändes ju löjligt enkla men sen när jag kört några set så kändes det i axlarna ändå kan jag lova!

Igår sprang jag för övrigt en morgonjogg i Änggårdsbergen på 11 km. Fuktigt som tusan var det men tror faktiskt att det var ännu fuktigare idag på dagens långpass på samma ställe. 100% luftfuktighet och mycket svårt att andas. Våtbastukänsla, typ. Jag var så blöt/svettig efteråt att det nästan var som om det hade hällregnat. Glad är jag att jag hade sällskap av min väninna Tine på passet för annars kanske jag bara sprungit ett varv, nu blev det två och 25,25 km. Vi var båda så trötta efteråt att detta kan jämställas med att ha sprungit ca 30+ km på asfalt.

Nu Resorb och stödstrumpor innan resten av dagens aktiviteter tar vid! Ha en bra lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar