måndag 9 juli 2012

Dammat av de gamla trotjänarna

Ja idag är första dagen på min semester (även om jag vet att jag redan imon måste vara på kontoret en stund på förmiddagen) och jag började den med att ta mig en morgonjogg med de här gamla trotjänarna:




Newton Distancia Racer. Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag sprang i dem sist. Jag sprang väldigt mycket i Newton´s upptill förra året då jag började springa i tunnare skor. Newton´s är de skor som "hjälpt" mig mest i min löpning då jag är en framfotalöpare och mitt pb på halvmaran i Visby 2010 1.31 sprang jag i dem. Även mitt pb på Varvet förra året på 1.32 sprangs i ett par Newton´s. Men nu senaste året har de känts "tunga" och i våras köpte jag därför deras lätviktsracer MV2 som jag dock bara hann testa två gånger innan det var dags för rebabrunda nummer två för min fot efter Varvet. Efter dagens pass så känner jag samma som innan. Dessa skor, eller i alla fall denna modellen, har fyllt sin funktion för mig och jag kommer nog inte springa i dem mer, de är för tunga. Jag rekommenderar dem dock fortfarande till de som vill ha en medeldämpad sko som befrämjer forefoot- midfoot landing. Det får bli MV2 nästa gång. För även om jag inte springer fort nu så har mina fötter vant sig vid lätta skor och det blir jobbigt att lyfta fötterna när man får ett par tyngre skor på sig. Dock vet jag att jag måste hitta en slags mellansko för maran för den kommer jag inte klara att springa i ett par lättviktsskor. Eller så får jag helt enkelt träna mot det, vi får se.

Vad gäller övrig utrustning så kanske några sett bilden på kjolen jag hade på Varvet i senaste svenska RW på sidan 45:




Hade faktiskt på mig den nu imorse på morgonjoggen :-)

Efter morgonjoggen så körde jag 20 minuter med mina "kulor". Det får räcka för idag tycker jag.

Igår simmade jag 35 minuter i våtdräkt i Härlanda Tjärn. Blandat bröstsim och crawl. Sen fick det räcka för jag började frysa och "vakten" = min son, som satt på bryggan tyckte det rörde sig lite väl skumma typer där runtomkring och jag kan hålla med.

Ha en fin måndag, oavsett om ni har semester eller ej :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar