tisdag 10 augusti 2010

Trött men kämpar på...

I vissa perioder är man riktigt trött och det känns som om träningen inte leder någon vart alls utan nästan går bakåt istället. Nu känns det så och det är inte ovanligt efter att man presterat på max. Visst att halvmaran i Visby kanske inte varit mitt abslouta max men lägger man på det faktum att jag fick magkatarr utav för mycket inmundigande av sportdryck och tog ett "dumt" beslut att på måndagen, bara två dagar efter loppet, lämna blod så får man gärna ett "tröthetsbakslag".
Men jag kämpar ändå på och fick igår till ett jättebra styrkepass med min TRX och idag försökte jag mig på min nya "favorit" = äckelpass: 4X2500 meter.
Sist jag genomförde ett sådant pass var den 26/7 och lyckades då få in två av intervallerna under 10 minuter. Det är mitt mål att på sikt klara att köra alla fyra på sub10 - allt för att härda mig mot det stora slutmålet som är sub40 på milen. Jag är absolut inte där än men känner att jag vet hur jag ska ta mig dit.
Idag hamnade alla en bit över 10 minuter (snittider: 4:05, 4:08, 4:08, 4:05) och när jag ca två timmar efter passet skulle träna en kund så undrade hon hur det var med mig för jag såg helt slut ut. Men det vara bara att sätta på sig sitt glada face och ge kunden det som de betalar mig för; bra träning och en motiverande hand mot DERAS mål.
Nu sitter jag trött i soffan och undrar hur tidigt man får gå och lägga sig utan att man som vuxen uppfattas som bebis för att man lägger sig tidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar