torsdag 28 juni 2012

Så tajt som möjligt för f-n!

Igår körde jag ett "multipass" med bästa Louise. Jag fick låna en våtdräkt av henne och hon gav mig bra tips. Hon ska simma Vansbrosimmet nästa helg som en del i hennes Tjejklassiker.

Vi simmade i en utebassäng (50 meter) i Kungälv och fick en del blickar när vi äntrade området, hahaha. Well, alltid lättare när man är två som tryckt ner sig i de där "dräkterna". 

25 meter klarade jag att crawla innan det kändes som om jag håller att drunka/kvävas. Så jag fick varje längd göra en liten paus på mitten innan jag körde resten. OCH vila efter varje 50 meter. Mest skrattade vi sen åt att jag fått "våtdräktsbränna" då jag hade en sådan här våtdräkt (Louise hade en lång):




Ja det här är nu min egna som jag köpt idag. Hade egentligen tänkt att köpa via Wiggle men vågade inte pga storleken. Å en lång vill jag inte ha, det blir för varmt. Jag frågade försäljaren på XXL (ja, där finns det "billiga" våtdräkter för amatörer) hur den skulle sitta och han sa: SÅ TAJT SOM MÖJLIGT! Så då fick det bli det, dvs minsta storleken de hade :-P

Well, tillbaks till gårdagens pass; jobbigt var det men 1000 meter skrapade vi ihop och sen direkt efteråt så blev det även 10 km terränglöpning och då var benen ganska sega efter sprattlandet i poolen kan jag lova! Sen på kvällen ledde denna trötthet till att jag somnade under EM-semifinalen i fotboll lagom för att vakna till straffläggningen och ärligt tror jag inte jag missade nåt direkt ;-)

Från det ena till det andra så kan jag meddela att POTATISEN växer på bra! Se själva:




Fast nu får jag nog flytta plantorna lite för de verkar stå lite för tajt. Tror i detta fallet att så tajt som möjligt nog INTE är bra ;-) 

2 kommentarer:

  1. Va' POTATIS ;)

    Påminner mig om senaste semesterresan, när jag satte som mål att kunna crawla EN bassänglängd (ca 20m) i motionsbassängen (det fanns ett antal pooler). Det lyckades men det var nog inte så där snygg simning som jag tänkt mig och dödstrött var jag :D

    Våtdräkt har jag inte haft på mig någon sedan jag sålde min windsurfingbräda någon gång där för 20 år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, nä det är kokaplantor ;-)

      Ja, då förstår du känslan. Precis så var det!

      Och samma för mig vad gäller våtdräkt; typ 20 (eller 25?) år sen jag hade på mig det sist när jag windsurfade. Jösses!

      Radera