måndag 18 juni 2012

Ha, vad säger ni nu då?

Ser ni, ser ni?




Potatisplantorna VÄXER!!! Jag kanske har gröna fingrar i alla fall? ;-)
Well, jag ska väl inte ropa hej än men det ser lovande ut, hehehe.

Lovande är det oxå att jag nu på onsdag ÄNTLIGEN ska hämta mina EGNA kettlebells!!! Avhämtningen brukar vara på fredagar men då det är midsommar denna veckan så fick jag dispens och får hämta på onsdag! Tack för det Kettlebellscenter och tack allra bästa Alberto för alla tips om KB - du är en klippa!
Jag har ett träningstillfälle kvar hos Tommy Blom och kommer spara detta för att använda lite längre fram för att få feedback på hur det ser ut för mig. Vi får hoppas att det inte ser för j-vligt ut då och jag måste börja om från början :-P

Idag har jag i alla fall tränat F&S Flex på lunchen - välbehövligt för en stel kropp som min!
Sen var det "avslutning" på mitt måndagspass. Det hällregnade men när man kört ett tag glömmer man bort det. Transportsträckor på asfalt körde jag på cykel brevid. Idag blev det ett styrkepass i kombination med kortare intervall. Man delar upp sig i par och medan den ena springer kör den andra en styrkeövning och så byter man av. 10 stycken styrkeövningar blev det: knäböj, armhävningar, utfallssteg, plankan, grodhopp, flamingon, russian twist (dock utan vikt), superman, ryggresningar och upphopp.
Sen allra sist en liten överraskning: de som ville fick forcera Bragebacken, hehehe. För er som inte bor i Göteborg så kan jag berätta att det är en gammal hoppbacke som ligger i Slottsskogen. LIIIIITE brant om man säger så - jag hängde på och det brände gott främst i vaderna kan jag lova! Sista biten är så brant att man måste använda sig av händerna, hehehe.

Nu är det sommaruppehåll för mitt måndagspass och jag hoppas innerligt att min fot är ok i augusti när det kör igång igen så att jag kan få köra med denna underbara grupp som alltid hakar på utan minsta gnäll på mina "halvgalna" pass :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar