tisdag 19 juni 2012

För ett år sen...

...så sprang jag den 19 juni 25 kilometer för första gången sen 2009.
Imorse klockan 07:00 sprang jag 9 kilometer morgonjogg i ett j-vla lustempo kan jag lova men jag gjorde det, även om den största delen av mig ville fortsätta att sova.

För ett år sen träffade jag min mentala coach Terje för första gången och påbörjade en intressant resa inom mig själv. Idag använder jag mig fortfarande av de tekniker som Terje visade mig då.

För ett år sen var vi på väg till Sälen på bröllop. I år kommer vi vara hemma på midsommar. Det är första gången jag är hemma på midsommar sen, jag minns faktiskt inte. I 10 år hade vi en midsommartradition att fira uppe i Roslagen men pga omständigheter som jag inte tänker ta upp här så ändrades detta för två år sen. Å att hitta nya traditioner är inte alltid det lättaste.

För ett år sen befann vi oss fortfarande i ett kaos efter en tillbyggnad till vårt hus som gick helt fel och sviterna efter detta får vi tyvärr idag ett år senare fortfarande betala av. 


För ett år sen bestämde jag mig för att kliva upp på maratondistansen och att detta skulle ske på Jubileumsmaran den 14 juli. Nu vet vi att just den maran inte kommer att bli min marapremiär utan det får vänta till i november. 


För ett år sen skulle jag springa långpass med bästa Johan. Men han kroknade lite och vi fick korta ner passet och gå sista biten. Idag är han snabbare än mig och imon ska han få följa med mig ut på en runda i skogen. Vem som är snabbast där får vi se :-) 


För ett år sen gav jag ett glatt hejarop till en tjej som var ute och sprang med sin barnvagn. Inte visste jag då att hon var tjejen som reggade mest kilometrar i Göteborg och att vi skulle bli vänner och en dag skulle springa ihop i mitt älskade Änggården. Tack Tine för att du kände igen mig i kjolen och skickade det där meddelandet till mig på jogg.se 


Att tänka tillbaka kan leda till att man blir sentimental men även glad. Jag undrar hur mina tankar kommer gå den 19 juni 2013...

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du om ett år ska kunna se tillbaka på 2012 som det år du gjorde illa foten men kom tillbaka under sommaren och sprang ditt första, oförglömliga, marathon, i november och att du i juni 2013 också sitter rätt nöjd tillbakalutad med en tallrik färskpotatis och en snaps och tänker tillbaka på det nyligen genomförda Varvet som du sprang på 1:28!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Staffan den kommentaren gick rätt in i hjärtat! Och jag tror du kommer att ha rätt!
      Den 19 juni 2013 kommer jag länka tillbaka till detta inlägget och din kommentar kommer följa mig fram till dess :-)

      Radera
    2. Härligt, jag hänger med på resan!!

      Radera