fredag 16 september 2011

De har torkat nu!

Ja, mina Icebug Anima alltså. Men de är fortfarande ganska smutsiga men det påverkar ju inte funktionen ;-)

Så idag snörade jag på mig dem igen och begav mig ut på ett varv i Änggården.
Kunde liksom inte låta bli när det var en så där härlig höstdag när luften är så klar och frisk att livet känns underbart. Fylld av energi inte bara utav vädret men även utav mitt möte med bäste Terje. Idag pratade vi om Risveden och om Lidingö. Och många skratt blev det oxå. Terje gav mig en underbar liknelse om hur skratt ger mycket energi: filmen Monster´s Inc. De som sett filmen vet exakt vad han menar. I början skrämmer man barn och samlar deras skrik då detta ger energi som upprätthåller alla funktioner i Monsterstaden. Sen kommer man på att skratt ger MER energi och gör om hela sin affärsidé från att skrämma barn till att få dem att skratta. Så sant så sant. Är själv en fan av Disney/Pixar´s filmer och det finns många undermeningar som egentligen bara kan förstås av vuxna.

Vi pratade om det här med KLOCKAN och det blir ingen klocka på Lidingö. Men det har jag ju sagt innan. Sen har vi båda två en annan idé om det här med klockan men det kommer jag avslöja längre fram.

Vi pratade om hur jag ska dela upp loppet i små delar och hela tiden lyssna på min kropp och springa efter ansträngningsgrad och känsla. Jag litar på mig själv och tror att denna taktiken kommer göra att jag springer jämnt. Nästa lördag vid ca 16.00 vet vi hur det gått.

Fredagskvällen blir ikväll faktiskt VUXENMYS då sonen är på kalas hos bästa kompisen med tillhörande övernattning. Vet inte när maken och jag var ensamma hemma sist. Fast vi kommer väl i värsta Svenssonstil somna efter ett glas vin i soffan, hahaha.

Ha det gott, imon blir det lite mer terräng :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar