fredag 9 september 2011

Dumma råtta, eller vad det nu var...

Ja, inte var det de här snälla änderna som skrämde mig idag i alla fall:


Nä, det var något råttliknande som korsade stigen där jag sprang och först trampade jag snett med höger fot för att inte trampa på kroppen och sen trampade jag snett även med vänster fot för att inte trampa på "svansen" eller vad det nu var. Råttor bor väl inte i skogen? Det kanske var en iller eller mink? Ja, inte vet jag och inte hann jag få fram kameran/telefonen för att få bildbevis heller för den sprang snabbt in bland blåbärsriset igen och jag stapplade vidare.
Hade jag fått tag på den kanske jag skulle lagt den på det här "offeraltaret" som finns mitt ute i skogen (hur f-n har det kommit dit?). Fast nä, jag är ju djurvän.


Får väl skylla mig själv att jag valde skogen idag. Well, imon blir det terränglopp: Risveden Terräng. Där kanske jag möter andra djur eller fastnar i någon djup bäck, vad vet jag. Jag hoppas verkligen på att banan är snitslad. Men blir det inte något blogginlägg senast imon kväll kanske det är läge att gå skallgång ute i skogen efter mig? ;-)

Ha en fin fredag!

/Eva

2 kommentarer:

  1. heja eva! se upp för krister, han ska tydligen fälla krokben för alla så han vinner.

    SvaraRadera
  2. mary: Ja, jag har hört rykten om det där! Och den där förkylningen, tror du på det? Han har säkert smygtränat och varit och lagt ut diverse fällor längs banan :-P

    SvaraRadera