söndag 6 februari 2011

Caféjobb "tarvar" ett långpass!!!

Klockan sju imorse ringde klockan - kan villigt erkänna att jag hade gett vad som helst för att få ligga kvar i sängen...
Men då sonen och jag skulle inställa oss klockan 08.30 i handbollshallen var det inget annat att göra än att gå upp :-(

Efter kokande av kaffe, kokande av korvar, grillande av toasts och FÖRSÄLJNING av detta i kombination att snabbtitta på sonens matcher på dagens handbollscup var jag helt trött i huvudet. När vi så äntligen städat klart och begav oss hem vid ett-tiden kände jag att jag var i STORT behov av att få komma ut och springa. Tur att maken hunnit hem från sitt åtagande så att jag kunde dra på mig löpardojjorna :-P

19,9 km - den långa varianten över broarna gick på 1.36 och visst att jag kunde gjort en extra vända upp och ner för vår gata för att få till fina 20,0 km men jag var i desperat behov av en toalett så det hanns verkligen inte med idag :-O

Jag undrar vad man ska göra om man är riktigt nödig? Ska man springa långsammare eller fortare? Idag försökte jag mig på en kombination de sista två kilometrarna och vet faktiskt inte riktigt vilket som funkade bäst. Jag hann i alla fall hem, hehehe.

Imon ny vecka - får se vad det blir av den...

4 kommentarer:

  1. Det bästa är nog att vara i närheten av ett café eller liknande så att man kan gå på toa :) Annars vet jag inte.. Snabbare känns ju mest logiskt men är inte alltid det lättaste när man måste knipa samtidigt :D

    SvaraRadera
  2. Andrea: Men var är alla caféer när man behöver dem? ;-)
    Jepp, att springa fort är inte alltid det lättaste - kan rentutav ha motsatt effekt, hahaha. Well, jag klarade mig hem men det var knappt...

    SvaraRadera
  3. Haha, svart lage!! Ja, ibland ar det verkligen inte latt. Springa fortare funkar ju inte sa bra i det laget aven om man skulle onska.

    SvaraRadera
  4. Petra: Ja, jag vet!!!
    Tänk vilka problem man har som löpare :-P

    SvaraRadera