torsdag 4 november 2010

Fulmössa, snyggskor och 20x220 meter!


Ja här har vi då först fulmössan, haha. Behövdes idag i Götet då det blåste kallt. Kommentaren när jag hämtade sonen på Fritids från en av hans klasskompisars mamma var: "Va? Är det du Eva? Trodde det var en uteliggare eller sjadde!" Ok jag fattar! Men den värmer och jag och mössor; finns ingen som passar mig så va f-n, I give up...




Kör en bättre bild på en snyggsko istället - mina Saucony Grid Type A3. Intervallskorna kallar jag dem och de passar perfekt när jag kör kortintervaller på grus.

Målet med dagens 20x220 meter var att det skulle vara KORT vila, bara halva intervalltiden. Således endast 20 sekunder och att inga skulle springas långsammare än 45 sekunder.

Lyckades ganska bra, det var bara en som gick på 46 sekunder. Resterande 19 gick på 41-45 sekunder. Och ja, jag avrundar uppåt när jag lägger in tiderna i min träningsdagbok. Dvs 41,85 blir 42.

Imon blir det lätt jogg och sen tävling på lördag. Och nej, som ni förstår är jag ingen förespråkare av vila innan lopp, funkar inte för mig.

4 kommentarer:

  1. Kan vara rätt lagom att köra ett kvalitetspass par dagar innan, dock tror jag det är viktigt att inte dra på sig mjölksyra!

    SvaraRadera
  2. Easec: Jepp, håller med. Ingen direkt mjölksyra idag så känner mig ok inför lördag :-)

    SvaraRadera
  3. Fulmössa och snyggskor, då blir väl summan av det hela ganska neutralt antar jag!

    SvaraRadera