onsdag 17 november 2010

Last som barn och nu återigen som vuxen...


När jag var liten så hade vi hus i Spanien som vi åkte till under nästan alla lov. Där grundade jag mitt Nutella begär. På vitt svampigt rostat bröd som hette Bimbo (!) åt min syster och jag detta som nattmackor med jordgubbsmjölk till...
Ja, var våra föräldrar när vi gjorde detta då? Oftast i sällskap av vänner ute på terassen med ett glas vin. Och jag och min syster blev experter på att smyga och "ljuga". Men, tänker kanske en del - hur kunde de köpa detta från början öht? Nja, visst visste de att det var onyttigt men vi åt det ju bara nere i Spanien under begränsad tid. Och på semestern ska man väl unna sig saker?

Sen såldes huset och jag glömde bort Nutellan tills jag blev påmind förra året via Facebook på en väninnas logg att hennes man var sur på henne för att hon åt Nutella direkt ur burken med sked när barnen gått och lagt sig. "Det är smörgåspålägg! Sluta äta det så där direkt ur burken!"
Så dagen därpå letade jag på ICA och där stod den - barndomens förlustelse!
Efter detta tillfälle har jag inhandlat en del burkar och TUR är att varken maken eller sonen gillar det. Men vad synd för mig, hehe.
Och ja, jag använder det BÅDE som pålägg OCH direkt ur burken - jag erkänner!!!

För övrigt har det sprungits ett segt morgonpass idag på 12 km - det var inte kul att sticka ut 06:45 imorse när det var beckmörkt och -5 grader, but I did it! Stick to the plan is my middlename :-)

Äh, nu åter till Nutellan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar