måndag 8 november 2010

Blandad kompott och tankar om "all in"...

Ja efter HELVILA igår så har det idag blivit lite blandad kompott.
25 minuter effektiv funktionell styrka med TRX:en imorse. Efter det ett teknikpass med kund (ca 5,7 km) och nu i eftermiddag ett pass i kuperad terräng (ca 8 km).

Annars har jag mest de senaste dagarna haft tankar om vad maken sa innan han åkte iväg på tjänsteresa (Brasilien, en del har det bra). Han, som oftast tycker att jag tränar lite för mycket, började spåna och pusha om mitt drömmål på sub40 på milen innan jag blir 40 (januari 2011). Jag blev nästan lite chockad och han tyckte mer eller mindre att jag skulle gå "all in" för att klara detta på Sylvesterloppet på nyårsafton.

Så visst har mina tankar vandrat och försökt tänka efter om detta är möjligt. Jag behöver kapa ca 1,5 minut och just nu känns det som MYCKET! Känner att jag tappat formen lite jfr i somras, kanske bara marginellt men ändå. Det är annat som tagit kraft denna hösten och att lägga in FLER hårda kvalitetspass känns inte så lockande. Men samtidigt, det är ett platt lopp jag sprungit tidigare och jag behöver inte oroa mig för värmen direkt ;-)

Känner verkligen att jag är ambivalent just nu. Ena halvan av mig säger: Kom igen nu Eva, du klarar det! Den andra säger: Inte vad du behöver just nu och tänk om du skadar dig?

Får helt enkelt ta några dagar till på mig att tänka över detta....

4 kommentarer:

  1. Bara att köra på, öppna på 3.45 o häng i så länge du orkar!

    SvaraRadera
  2. Easec: Hahaha - låter som en bra strategi ;-)

    SvaraRadera
  3. de senaste 1000m-intervalltiderna ser ju väldigt lovande ut med tanke på målet.. just do it!

    SvaraRadera
  4. s-kils: Ja, jag kanske gör det! Ska köra lite intervaller nu i veckan för känna av "formen"!

    SvaraRadera