torsdag 11 november 2010

Äh, 11 eller 12 km vad gör det?

Sprang idag med bästa väninnan på lunchen. Det fick inte bli så långt som sist då vi nästan fick ihop 16 km då hon ikväll ska hålla i en löpgrupp som ska träna backintervaller.
Nackdelen med att träffas inne i centrala stan (GBG) är att GPS:en inte har så lätt att hitta satelliter och vi hade lixom inte tid att stå och vänta på detta (jag gjorde det i 5 minuter innan hon kom men fick inte "kontakt" ändå).
Bägge våra klockor fick fnatt och min visade helt konstiga kilometertider och hennes lap:ade var 5:e meter, hahaha.
MEN det viktiga i det hela är ju egentligen INTE tider eller kilometrar sprungna när man får UMGÅS och ha någon att springa med - detta är lyx för mig!
Kunde dock inte hålla mig borta från att ta reda på längden på passet i alla fall genom att plotta sträckan på www.jogg.se - tack jogg.se för att jag fick reda på att det var typ 11,25 km (tror dock att det var uppemot 12 km men jag kan ha plottat fel på någon gata borta i Mölndal). Reggar för övrigt alla mina pass på denna siten. Man får en bra överblick med totaler och annat och nu när de ÄNTLIGEN lagt in att man kan kommentera varandras löppass då lyfte sig siten en nivå tycker jag!

Nä, nu måste jag ta nåt att äta...magen kurrar BIG TIME!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar