onsdag 16 juni 2010

20X220 meter

Brukar köra mina kortintervaller på grusplanerna nedanför där vi bor. Det blir om man springer längs bägge långisdorna 220 meter.

När jag körde detta passet första gången förra sommaren så hade jag sådan träningsvärk i framsida lår att jag nästan inte kunde gå på EN VECKA!

Kommer fortsättningsvis "experimentera" lite med vila och antal intervaller.
Kör dessa främst för att när man springer fort så får man ett helt annat steg och jobbar således på sin teknik. När man blir bättre = starkare, så påverkar detta hur man springer i lägre hastigheter = bättre löpekonomi.

Idag blev det i alla fall 20 stycken med ENDAST 30 sekunders vila. Intervallerna gick på 42-45 sekunder enligt plan och nu är jag grymt seg i benen...

Men det kommer att ge utdelning på sikt, I know it!

Allt för att nå sub 40 på milen innan januari 2011 då jag fyller 40...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar