tisdag 21 januari 2014

Vilken dag!!!

Alltså gårdagen kommer gå till historien som en av mina mest minnesvärda födelsedagar!

Strax innan lunch så var jag och provade balklänning inför en bal vi ska på i februari. Jag älskar snygga ryggar så det blev den här:

                          

Sen var det jättegod lunch på en Göteborgs finaste restauranger, Wasa Allé. Sen lite jobb för att därefter bege sig vidare till Valhalla för dagens träning. Det gick inte bra alls så det lämnar vi därhän! 

Hem men nästan direkt iväg för att träna en tjej. Trots att vi inte träffats så många gånger så ser man redan resultat. Jag kan säga så här: När man börjar på en ganska låg nivå så kommer resultaten ganska snabbt. Sen blir det ju lite svårare...

Därefter hem och byta om och sen ta spårvagnen till den lokala tapasbaren med resten av familjen:  


Efter att det kommit in lite cava så började jag lugna ned mig lite bara för att sen strax innan 20.00 sitta som på nålar. Ni kanske undrar varför? Jo, det där som jag väntat på så länge skulle presenteras igår. De som kommit med till Ötillö 2014 på sina meriter. När jag 20:02 såg bilden där man kunde klicka för att komma till lagen så blev jag så rädd att jag nästan inte vågade klicka. Men det gjorde jag ju så klart till sist och bläddrade mig fram till damlagen: 

                                  

Vi kom med!!! Stort att få göra det på våra meriter! Vi hade även köpt en lott till morgondagens dragning, plus att vi anmält oss till Utö Swimrun som är en direkt kvalificeringstävling för de lag som kommer topp-tre i respektive klass. 

Skräckblandad förtjusning kan jag säga. 65k löpning och 10k simning. Tänk er typ minst 12 timmar i skärgården i skor och våtdräkt! Jösses, jag tror inte att jag har smält detta riktigt än...Swimruntävlingarnas urmoder även kallad VM...say no more...

Ni kanske undrar hur det gick i lördags på Icebug Winter Run? Jo, jag klarade sub45. Jag sprang på 44 minuter och vårt lag kom trea i mixedklassen. Grymt kallt var det och jag kände mig väldigt påverkad av min astma. I startfållan och under uppvärmningen var det extra jobbigt att det var eldar som det kom rök ifrån. Jag sprang i alla fall jämnt, dvs varje varv på nästan exakt samma tid. Jag hade valt rätt skor (Icebugs Anima BuGrip)  då det var ganska isigt på många ställen i Slottsskogen. Fin "medalj" fick man efteråt i alla fall: 

                             

Nu gäller det att smälta gårdagens besked och börja ladda inför helgen stora utmaning, Sandsjöbacka Trail
Nu är det kallt men vad jag förstår så kommer det bli lite blidväder på lördag. Detta ställer ju till det vad gäller skoval. Jag har för säkerhets skull nu beställt ett par skor till som jag kan ha som reserv om det skulle bli snöigt OCH geggigt...Och NEJ, man kan inte ha för många skor ELLER löparkjolar, ok? 

6 kommentarer:

  1. Ojojoj! Först: grattis i efterskott! Fantastisk klänning och rygg! Sen: grattis till Ötillö! Vilken jädra grej, så himla tufft och coolt och jag vet inte vad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove!
      Gillade snittet på klänningen men färgen kändes så där men maken tyckte den var "fräck" så vi slog till!
      Ötillö, ja vad ska man säga? En dröm ja, men samtidigt lite skrämmande! 65k löp och 10k sim = typ 12 timmar i våtdräkt och löpardojjor. Tur att vi är två!

      Radera
  2. Vad kul att ni kom med!! :-)
    Och lycka till på lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! :-)
      Tack för lyckönskning (loppet är på söndag)!

      Radera
  3. Vilken klänning! Den sitter som klippt och skuren!
    Ö till ö, wehooo. Du kommer ha ett sånt glid!!

    SvaraRadera
  4. Tack C-M! Verkligen nöjd med klänningen även om jag önskat att den var en annan färg...
    Ja, Ötillö känns ju enormt kul men även lite skrämmande!

    SvaraRadera