torsdag 20 juni 2013

Examensprov

Imon är det midsommarafton och då ska lite av det här skördas:

                       

Den uppmärksamme ser att de flyttat plats och ja det fick jag göra då rådjur börjat äta upp blommorna. Får se hur många knölar det är i varje kruka! Har inte vågat kolla. Förra året hade vi bara fem krukor, i år 15! Examen imon då och sen kommer "Stickan" = jag, att se till att de blir perfekt kokta! Ja, det är en av mina talanger nämligen att veta när färskpotatis är perfekt! Hemma hos mina föräldrar när jag är där så får jag alltid sticka. Värt att nämna är att min pappa är något av en mästerkock och skulle inte låta vem som helst sticka hans potatisar, hehehe. 

Kroppen har i alla fall känts ok efter helgen terränglopp och jag tackar bästa Anders för bra kort på mig när jag kämpar mig uppför sista backen och målet: 


Annars har det inte bara blivit löpning i veckan utan även simning. Nu känner jag mig så sugen på att simma i havet som jag älskar men har varit lite orolig att bli överkörd och inte synas då jag fick tipset på Twitter att köpa en sån där markeringsboj som dykare har: 

                                 

159 kr på XXL. Det är en lång sak som man blåser upp och jag planerar att fästa den i typ ett skärp i midjan. Lovar återkomma om hur detta går. Tipset om att sätta en hajfena på ryggen väntar jag ett tag med.

Igår var vi i familjen i alla fall på bio (studiedag så Fritids var stängt) och då köpte jag dessa här snacksen att inmundiga när vi såg "After earth": 

                         

Äh, fy vad äckliga! Men ok, jag åt upp dem ändå, glupsk som jag är (eller är det mammas ord från barndomen som gör sig påminda: Tänk på barnen i Biafra! Man slänger inte mat!)

Vad gäller filmen så kan jag säga att den var ok. Ganska förutsägbar som de flesta amerikanska påkostade storfilmer men men det var den sonen ville se! 

Jag har även shoppat. Skor, så klart! Nämligen dessa här: 

                       

Ja, just det ett par tjockskor! Det trodde ni inte va? Nästa lördag är det examensprov för min syster då hon tillsammans med mig ska springa Båstad marathon. Jag är lite orolig efter Stockholm marathon att mina höfter ska kollapsa igen då de inte klarar så mycket asfalt och även om jag sprungit en del på asfalt de senaste veckorna så är det inte alls tillräckligt för att tro att mitt skelett härdats tillräckligt. Så för att kunna peppa och följa min syster hela vägen så kommer jag nog använda dessa. Kommer testa dem senare idag och några gånger till för att känna efter om de kommer att funka. Mina fötter har ju vant sig av med tjockare dämpade skor men jag tror att det är smart av mig att köra så här. Modellen heter förresten Nike Vomero. En modell som jag sprang MYCKET i i lindan av min löparkarriär. En av de få modeller som jag faktiskt kunnat köpa i damvarianten då de är ganska bred i framfoten och således passar mina paddfötter. Annars köper jag nästan enbart herrmodeller numera. 

Jag hoppas att ni som läser får en underbar midsommar! Full av god mat & dryck, härligt sällskap och träning så klart! Nu under sommaren kommer jag inte uppdatera min blogg så ofta. Jag tror och hoppas att ni förstår. 

4 kommentarer:

  1. Ha en härlig midsommar Eva med perfekt kokt :-) färskpotatis och annat som hör till! Vi firar på hemmaplan med kompisar och det ska bli trevligt, det blir färskpotatis, sill med en nubbe, säkert en kall öl och grillat sedan.


    Snygg bild på snygg tävlingsoutfit, mycket stiligt! Den där bojen är en nog en bra investering, tänker på den där otäcka vattenskoterolyckan...den borde dock göra simningen lite tyngre?

    Nike Vomero...åh jag har också haft ett par, Cadillackänsla på den dämpningen, de liksom sprang av sig själva efter första steget :-) de ser dock inte speciellt klumpiga ut längre och hade du inte skrivit ut modellen hade jag gissat på ett par klassiska Nike Air Pegasus.

    Lycka till i Båstad! Jag har inte bestämt hur jag gör med bloggen i sommar, jag fortsätter nog ungefär som vanligt men med lite färre inlägg, längre pauser brukar jag inte lyckas med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack å tackdetsamma önskar jag dig :-)

      Ja, den där olyckan var fruktansvärd! Jag kommer ha gul badmössa och bojen är orange. Kanske att det blir lite tyngre men tänk vad snabbt jag kommer simma på tävlingarna när jag inte behöver ha den? Lite som att springa med ryggsäck å sen utan!

      Ja, Vomero är väl bland de mest dämpade men ändå med en ganska flexibel sula. Vi får se hur det blir men jag är villig att testa. Sen på New York så blir det INGA Vomeros utan ADIOS så klart!

      Färre inlägg här med men precis som du så är det svårt att göra uppehåll helt :-P

      Radera
  2. Glad midsommar med perfekta potatisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma önskar jag dig X 2 Olov! :-)

      Radera