onsdag 7 november 2012

Man kommer ifrån det fort...


Ja eller man kanske ska säga det rent ut: Kroppen är lat! OCH den anpassar sig fort! 
På en vecka har jag bara sprungit ETT pass. Kommer inte ihåg när detta hände sist och just nu känns det som eoner sen som jag sprang fort och var inne i min löpbubbla. Visst att vi under vår vistelse i New York gått enormt mycket men det är ju mer "vardagsmotion". Eller kanske man ska klassificera det som shoppingmotion? ;-) 

Å inte har jag köpt så många skor heller utan bara dessa två:  


De svarta är Skechers Go Run - lite som ett par Nike Free. Dvs mjuka och fina men till skillnad från Nike Free så har de som små bubblor under. Har gått i dem och de känns helt klart intressanta. 
De rosa är Adidas Adios 2. Visst har varit emot dem då jag gillar ettan bättre men det fick bli ett par ändå då både pris och färg var så "fina" ;-) 

Igår kväll strax innan vi gick på planet i New York satt vi och tittade på de första preliminära valprognoserna som pekade mot att Romney skulle vinna. Det var med rädsla som vi satte oss på planet och t.o.m. sonen pratade med mig flera gånger under resan över och undrade hur det hade gått. Så strax innan vi landade i Frankfurt 08:45 imorse så meddelade vår kapten via högtalarsystemet att Obama vunnit. Nästan hela kabinen började applådera (ja, det kanske var jag som började) och spontana heja-rop utbröt. Det var faktiskt ganska mäktigt och jag fick en tår i ögat. Tack det amerikanska folket att ni gjorde det rätta. Igår blev vi flera gånger "attackerade" på gatan av folk som frågade om vi skulle rösta och på alla stora billboards på väg ut till Newark stod det: VOTE TODAY. 

Så nu kan man slappna av lite vad gäller DET i alla fall. Vad gäller träningen kanske jag bör ta tag i den nu efter en lite avslappnad vecka för nu börjar jag faktiskt känna mig både fet och o-fit även om jag vet att så INTE är fallet ;-) Skärpning Eva - imon får det allt ta och bli LITE mer träning än de där ynka 30 minutrarna du gjorde idag i typ värsta lustempot, ok? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar