lördag 5 mars 2011

Ont ska med ont fördrivas!

Ja, saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig...


Hade tänkt springa 15 km idag i tänkt halvmarafart (4:15-4:20) med 2 km uppjogg och 2 km nedjogg MEN fick tänka om då maken igår insjuknade i hög feber (39,5).




Stod i valet att lägga mig brevid honom eller att sova i sonens loft-/våningssäng med hård madress och valde det senare alternativet. Vilket resulterade i ryggont som på morgonen gjorde att jag gick som en krum gumma. Men ont ska med ont fördrivas så det vara bara att planera om för den enda timma som jag fanns för mig att springa på. Det fick bli 1 km uppjogg, 10 km i tänkt halvmarafart och 1 km nedjogg. Jag tror jag klockan in passet på 58 minuter någonting - inte dåligt, eller hur?


Två kilometrar var riktigt jobbiga med både uppför och motvind och hamnade på 4:27 och 4:30 MEN snittet totalt hamnade på exakt 4:20 så jag är nöjd (4:21, 4:22, 4:23, 4:16, 4:22, 4:17, 4:27, 4:30, 4:15 och 4:05).




Nu ska sonen och jag ut i solen med de här skorna:









Annars sprang jag dagens pass i ett helt nytt par Newton Gravity Trainers. Såg att Löplabbet nu äntligen tagit Newton´s. Själv har jag sprungit i dem sen 2008. Härlig färg som bara ropar om att de vill flyga fram, eller hur? Och ryggontet? Borta efter löpningen :-)






4 kommentarer:

  1. spring kurerar det mesta! bra jobbat!

    och fina converse! :-)

    SvaraRadera
  2. s-kils: Ja, spring löser mycket! Converse - me like :-)

    SvaraRadera
  3. Aaaw mäh hallååå skorna!! Helsike vad det kliar i min ha-tarm nu. Syns direkt att det inte går att springa långsamt i de där heller :-D
    Snygg minutiös planering och utförande av passet, vi är ena fenor på sånt. Undrar om man kan få pris för det?

    Sen måste jag bara berätta, jag blev så full i skratt igår i slutet på rundan, 9,7 skulle den ha landat på men vi 4 som sprang i min grupp sa unisont "Neeej 10 jämna minst måste det bli, vi drar en extra runda runt kvarteret!" -Du skulle ha varit med Eva!

    SvaraRadera
  4. Jessica: Ja, minitiuös planering annars blir det pannkaka :-P

    Och skorna - de är bara bäst!

    Sifferfacistklubben - när ska vi starta den? ;-)

    SvaraRadera