onsdag 16 mars 2011

"Sälen"...

Lunchpass med Johan över broarna i vackert solsken - vad kan vara bättre? Passade på att testa jogg.se´s femårspresent till sina medlemmar: LöparAppen - Garmin visade 13,24 km och app:en 13,2 km - bara spara och så finns passet direkt i ens löpardagbok på jogg.se - lovely! Ska testa den några gånger till på olika sätt!

Annars så var det väl inte bara trevligheter med dagens pass utan faktiskt även en liten praktvurpa av yours truly som kunde slutat riktigt illa...Vi skulle gena över vägen och jag fastnade med ena foten i en stor ring av ståltråd som låg på vägen och föll raklång framåt á la Anja Pärsson säl-dive och hamnade på mage över vägen när en bil kom - som tur var så hade bilen ingen hög fart och hade nog redan uppmärksammat Johan och mig så den hade inga problem med att stanna. Men jag är ju inte den som gnäller så jag reste mig upp och slutförde passet. Nu gör det ONT, speciellt i vänster armbåge (se bild nedan), vänster höftkam och vänster knä där jag fått "blodutgjutningar" och svullnader...Jag är glad att jag strax innan vurpan tagit på mig mina vantar igen då vinden var kall annars hade handflatorna inte sett så "snygga ut" - Craft vantarna blev det hål i (se nedan) och så även ett hål på löparjackan över armbågspartiet.

Well, det är som vanligt alltså. Jag skadar mig pga vurpor inte pga överbelastningar eller annat. Det har senaste året varit vurpor på spårvagnsspår, i skogen x flera och nu encounter med stålring som ledde till en "säl" :-P

Men, men jag kommer igen - Don´t ever count me out!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar