måndag 14 mars 2011

Vår?



Ser ni snödropparna? Fick fota grannens då vi inte har några "lökväxter" i vår trädgård.



Idag hörde jag även fåglarnas "kvitter" tydligt - underbart!



Har idag kört lite till med min kära säck :-P

Det tar ett tag att härda händer och fötter så lite varje dag innan jag kan köra ett lite längre box och sparkpass.

Planen idag var att köra 6X1000 meter men jag varken kände för det eller hade tillräckligt med energi för att kunna köra max men som ni vet så bokar jag sällan av pass så det blev av ändå.

Jag känner mig 85% nöjd med passet då jag var "ojämn" men nu efteråt är jag glad att jag genomförde det ändå. Lite för kort upp- och nerjogg och självklart påverkar detta ens prestation, precis som trötthet och för lite mat men här kommer tiderna:

3:43, 3:54 (vad hände?), 3:46, 3:47, 3:52 (TRÖTT!!!), 3:44

Visst, en del tycker att jag kanske är för hård mot mig själv men jag har stora mål för i år och känner att det snart måste visa LITE mer på mina tider att jag "slitit" det sista. Men som en klok vän sa till mig en gång: "Eva, det är bara att fortsätta och bita ihop för helt plötsligt så når man till nästa nivå och då är alla "grispass" värda det."

Well, på tal om något helt annat; imon börjar min löparskola för tjejer och det ska bli jättekul att träffa alla "tjejerna" (hade faktiskt smygstart förra veckan med en tjej som inte kunde komma denna veckan) och jag hoppas på att inspirera dem MEN faktiskt främst inspireras själv av deras prestationer och mål! Att få andra tycka om löpning är nog mitt mål i livet INTE att överprestera på tusingar, vad tror ni? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar