tisdag 25 januari 2011

Tisdagsbulk och hål i skon :-(

Jepp efter gårdagens sunkpass blev det idag återhämtning. Närmare bestämt 12 km i snigelfart :-P

Är lite ledsen över det här:



Nu är det verkligen ett hål i den högra Adidas Adios skon :-(
Som ni ser så sliter jag nästan enkom skon där fram och på utsidan (supination) och just den här skon blev en favorit direkt. Men som jag blev sagd i affären där jag köpte den: "Det är en tävlingssko INTE en träningssko!", så får jag väl skylla mig att de redan är utslitna och att de inte tål så mycket då de är så "tunna". 200 km ska man visst vara glad om de håller i.
Jag har aldrig tävlat i dem faktiskt utan bara sprungit i dem på olika slags pass. Hade de inte slitit ut sig så fort hade jag nog sprungit ÄNNU mer i dem. Men men, jag har ett par nya jag köpte till ett bra pris i höstas, hehehe, så jag kommer inte gråta alltför länge när jag slängt dessa.

Man kan ju undra hur länge skor ska hålla och kanske att jag ska "fjäska" med den där tjejen jag känner som känner någon som jobbar på ett visst skoföretag, jag KANSKE kan få några skor gratis? Eller så får jag helt enkelt se till att bli en av Sveriges största bloggar så att jag kan få lite gratisgrejer, hahaha. Nej, det har aldrig varit mitt mål med min blogg. Den är som den är oavsett hur många som läser och om jag får gratisskor eller ej.

Nä nu ska jag inventera lite i mitt Imelda-skåp för att se vad jag har och vad jag ska ha på fötterna imon ;-)

2 kommentarer:

  1. 200 km verkar väldigt lite?
    Självklart är det olika mellan märkena, men 20 mil springer ju vissa på 2 veckor :-o

    SvaraRadera
  2. Thomas: Adidas Adios klassas som tävlingsskor och alla km över 200 km på dessa skor är bonus...
    Har varit i kontakt både med Löplabbet (där jag köpte skon) och även Adidas och det är vad de säger båda två.
    Jag tycker att det är för lite för precis som du säger så springer ju en del detta på några veckor...
    Springer generellt i tunnare skor, inte bara på tävling, så det blir en dyr historia för mig att springa...

    SvaraRadera