tisdag 9 april 2013

Min älskade hemstad...

"Hon vaknar och ger mig ett livs andetag
precis innan jag ger mig av

Jag dröjer mig inte kvar

Hon vet om
att jag kommer igen
Så som vi dansat och rullat ihop
För evigt förblir hon min vän

Även om jag lämnar dig nu
för andra gator och torg
E jag aldrig långt bort ifrån dig
Göteborg

Hon lockar mig med i sin stillsamma puls
men hon håller mig aldrig för hårt
Hon gör sig alls inte till

Salt andedräkt i sin lättsamma ton
Till döden min sista station

Även om jag lämnar dig nu
för andra gator och torg
E jag aldrig långt bort ifrån dig
Göteborg

Jag vänder mig om
och ser Hisingen
Det blir en lång resa igen

För även om jag lämnar dig nu
för alla gator och torg
Är du aldrig långt bort ifrån mig
mitt Göteborg"


Aldrig långt bort - Timo Räisänen


Vi ses snart igen älskade hemstad <3 p="">




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar