fredag 16 mars 2012

Testing, testing och Sverige outfit

Ja, idag så har jag testat min fot. 5 kilometer blev det och det kändes bra. Men j-vlar vad rädd jag var de första stegen. Märkte att jag kompenserade och sprang på utsidan av foten på något konstigt vänster även det av rädsla att det skulle göra ont och fick "skärpa till mig" för att springa så naturligt/vanligt som möjligt.  Ont gjorde det inte utan det var en stelhet/stramhet. Detta är lika viktigt att vara uppmärksam på som smärta så jag vågar inte ropa hej än. Nu gäller det bara att invänta ikväll och imorgon för att se hur det känns. Hoppas, hoppas...

För övrigt så fortsätter min planering på min outfit till New York marathon och idag så har jag beställt "Karolinertröjan". Dvs bortatröjan som fotbollslandslaget har under 2011/2012. Såg den i höstas och måste säga att det nog är den snyggaste Sverigetröjan jag sett på länge! Nu beställd med namn och nummer:



Sen väntar jag på att bästa Suzanne ska ha med sig (när hon kommer till Varvet) den här blåa kjolen från Runningskirts:



Sen innan har jag ju inhandlat gula legsleeves från Zensah.

Ja, det som återstår är då skor: Gula eller blå? Well, återstå att se vad som finns och vad som känns bra att springa en mara i. Kanske att jag får kompromissa på färgen och mer se till bekvämlighet (nähä?). Men än har jag inte gett upp hoppet om att få till en perfekt outfit, hehehe.

Idag lite AW med några väninnor och sen Maria Möller på Lisebergsteatern. Således bäddat för bubbel och skratt ;-)

4 kommentarer:

  1. Ett gott skratt skall ju vara bra för hälsan o lite bubbel kan ju göra underverk... hoppas dina löppass under helgen går fortsatt i rätt riktning! I din nya outfit blir du nog både snygg o snabb till varvet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant Magnus!
      Jepp, nu håller vi tummarna!
      Å snabb å snygg, that's me ;-)

      Radera
  2. Det kan inte vara en omöjlig uppgift att hitta (avdragsgilla) gula eller blå racers (hur lätta skor vill du förresten springa maran i??) till den snygga outfiten!!

    Asics DS Racer 9 är ju blå, Asics Tarther 2 också, dock med gröna detaljer. Saucony A4 är ju knallgula och reas dessutom på Wiggle nu eftersom A5 har kommit...Adizero Hagio är ju supersnygg och supergul men formodligen väl tunn att ha som mara sko, ca 150g. Hmm det finns säkert alternativ...det här gick jag igång på...citerar vad jag sa till dottern imorse: "Skulle ALDRIG ta på mig ett par Converse, snygga löparskor däremot..."

    Bubbel och skratt låter som en bra början på helgen, ha det så trevligt och så håller jag tummarna för att foten är glad imorgon! Nu tar jag också helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka bra förslag Staffan! Nu vet jag vad jag kommer göra imon, hehe.
      (Har beställt ett par blå Asics Racers på rea men säg inget till nån men gula hade nästan varit fräckare!)
      Trevlig helg!

      Radera